نخل تقی

نخل تقی شهری است در استان بوشهر در جنوب ایران. این شهر در بخش عسلویه از توابع شهرستان کنگان قرار دارد. جمعیت این شهردر سال ۱۳۸۵، برابر با ۷۸۲۱ نفر بوده‌است [۱].

نخل تقی در گذشته روستایی از توابع بخش جم شهرستان کنگان بود. این شهر در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی روستای شیرینوه و در ۳۰۰ متری کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و ارتفاعش از سطح دریا ۶ متر می‌باشد. 

 

محدوده نخل تقی: 

از شمال به دنباله ی کوههای زاگرس، از جنوب به خلیج فارس، از مغرب به شیرینو و از سمت مشرق به عسلویه محدود می‌گردد.

مروع

مروع روستایی از توابع بخش جم واقع در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران. این روستا در ۵ کیلومتری شرقی روستای سواحل واقع شده‌است. 

 

محدوده مروع: 

از شمال کوه ، از جنوب دریا ، از مغرب سواحل ، واز سمت مشرق به چاه مبارک محدود می‌گردد. 

 

پیشه: 

پیشهٔ اهالی روستا کشاورزی و دامداری است.

کنار خیمه

کنار خیمه روستایی از توابع بخش جم واقع در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران. در ۶ کیلومتری شرقی روستای ابنود واقع شده‌است، ودر حدود ۷ کیلومتر از ساحل دریا فاصله دارد. مابین دریا وروستا تپهی بلندی قرار دارد. همچنین دره‌ای (رودخانهٔ فصلی) از وسط روستا می‌گذرد وروستا را به دوقسمت می‌کند.

صفیه

صفیه روستایی از توابع بخش جم واقع در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران است. این روستا در ۴ کیلومتری روستای بساتین واقع شده‌است. 

 

محدوده صفیه: 

از شمال به خیاروه، از جنوب به برکوه، از سوی غرب به بساتین، و از سمت شرق به زباره محدود می‌گردد.

شیرینو

شیرینو روستایی از توابع بخش جم واقع در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران. این روستا در ۹ کیلومتری شمال شرقی روستای برک واقع شده‌است. روستا روی تپه ای قرار دارد واز ساحل ۲ کیلومتر فاصله دارد. 

 

محدوده شیرینو: 

از شمال کوه ، از جنوب خلیج فارس ، از مغرب برک ، واز سمت مشرق به نخل تقی محدود می‌گردد